torsdag den 20. november 2014

AR: Augmented Reality

Kort fortalt handler AR om al lægge et ekstra 'computerlag' ovenpå sin givne tekst, annonce, billede m.m.. Det ekstra 'lag' hentes ind på smartphonens skærm vha. af en app. Herefter kan den statistiske tekst, artikel eller billede få ekstra liv i form af lyd, billeder, film. Jeg sidder nu og tænker, gad vide om man kunne komme 'derhen' hvor jeg kunne have et fint foto af et hvedekorn, vist frem på min skærm og når jeg så lægger et ekstra lag på dette billede, bliver der vist et flækket hvedekorn, hvori man kan se kornets opbygning og herved bl.a. blive bekendt med udmalinggraden på kornet. jeg er ikke i tvivl om at, dette ville virke motiverende på mine elever, når der står 'varekendskab' i skemaet. Læs og se mere i Claus' indlæg omkring AR.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar